7 juli 2017

de drang kan groot zijn


Een koppeltje rode smalbokken

In de bloemen van de lijsterbesspirea trof ik vanmiddag een koppeltje rode smalbokken (of gewone smalboktor) in actie aan. Ze waren duidelijk gesteld op hun privacy want het gebeuren speelde zich grotendeels af onder de bloemen. Het bruingele mannetje is zo te zien beduidend kleiner dan het vrouwtje. Het vrouwtje is roodbruin en ook het halsschild is roodbruin. Heel vaak zie je in de natuur dat het mannetje de meest opvallende kleuren heeft maar hier is het andersom. Het ventje slaat maar een potsierlijk figuur naast het vrouwtje.


het vrouwtje voor de daad


2 opmerkingen:

  1. Even dacht ik dat er drie kevers op mekaar zaten (dat begin van het dekschild van 't wijfje lijkt een kop van de derde).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Groepsex zou ik nooit op mijn blog plaatsen, er zijn grenzen. :)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.