5 juni 2017

13 jaar op zak


Nokia heeft haar oude 3310 in een opgefrist jasje terug op de markt gebracht. De grote troeven zijn eenvoud, een batterij die lang meegaat, de beperkte kwetsbaarheid en Snake. De 3310 heb ik nooit gehad maar ik loop intussen al wel zo'n 13 jaar rond met een 'zilveren' 3120. En ja, hij doet het nog uitstekend. Hij kostte destijds ongeveer 100 euro, het dubbele van wat de heruitgebrachte 3310 vandaag kost. Op het werk wordt al wel eens gelachen met mijn prehistorisch ding maar in plaats van achterop te hinken, blijk ik nu trendsetter te zijn. 

4 opmerkingen:

  1. Koester het origineel, Ludo, want Nokia bestaat niet meer. Deze zogezegd nieuwe Nokia 3310 is een product van HMD Global, een andere Finse mobieltjesmaker, die Nokia destijds overkocht van Microsoft Mobile. Die transactie hield onder meer in dat ze de merknaam Nokia op hun product mogen kleven en ook het model mogen nabouwen. Wat dan ook gebeurd is met deze heruitgebrachte "Nokia" 3310.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een stukje industriële archeologie, maar zolang het werkt... Volgens mij kan je daar even goed mee telefoneren als met een smartphone

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Telefoneren, sms'en en er zit zelfs een horloge in. Topding dus :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier wordt door mijn man nog steeds de Nokia 63101 gebruikt, niet kapot te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.