11 februari 2017

nieuwe winterbloeiers

Met de klok mee: Hamamelis x intermedia 'Orange Peel', 'Birgit',' Barmstedt Gold' en 'Sunburst'

Bij een van mijn bezoeken aan het arboretum van Kalmthout noteerde ik "bij de geel bloeiende, nog steeds het meest opvallend tijdens de donkere winterdagen, zag ik dat 'Barmstedt Gold' er toch bovenuit steekt". Hij stond dan ook al een tijd op mijn verlanglijst, helaas vond ik hem niet meteen. Totdat ik even mijn ecologische voetafdruk in een schoendoos op een rek plaatste en naar Sint-Pieters-Leeuw reed. Bij Groendekor lopen enkele hamamelisliefhebbers rond - zo is één van de werknemers al meermaals tot miss-hamamelis verkozen- en in de winter vind je er daarom knappe toverhazelaars. Zo kon ik mijn verzameling uitbreiden met een mooi vertakte en rijk bloeiende Hamelis x intermedia 'Sunburst' én, jawel, de gezochte H. x intermedia 'Barmstedt Gold'. Deze Duitse selectie heeft echt alles in huis: diepgele petalen, mooie trossen bloemen en een heerlijke geur. 


foto van net na de aanplant, toen sneeuwde het nog niet


3 opmerkingen:

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.