29 augustus 2016

Spaanse vlag


Verscheidene jaren al komt de dagactieve nachtvlinder Spaanse vlag in onze tuin even vertoeven. Vanuit Frankrijk kreeg ik enkele foto's van deze mooie vlinder zodat ik me - wat jaloers - begon af te vragen waar hij dit jaar bleef. Enkele uren later, ik zat al naar de tv de kijken, vloog er een rode vlinder tegen het venster. Snel naar buiten gelopen en mijn gedacht bleek juist te zijn. De flits opengeklapt en hopla. Toen bleek dat er vlakbij een spin zat te loeren, heb ik de Spaanse vlag even met een stokje opgejaagd zodat hij een veiligere plek kon uitkiezen. Zo'n rariteit vind ik nu net iets te bijzonder om te laten leegslurpen door een spin. 

3 opmerkingen:

  1. Toen de vlinder opvloog zag ik pas dat zijn 'binnenkant' rood is, bijzonder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een mooie (nacht)vlinder, die ik hier ieder jaar enkele dagen spot. Als hij vliegt valt hij echt op

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.