27 augustus 2016

om beurt


Het mannetje van de schorpioenvlieg doet zich tegoed aan de lichaamssappen van een langpootmug. Een half uurtje later bleek het mannetje plaats geruimd te hebben voor het vrouwtje (zonder de schorpioenangel). Hoe de mug veroverd werd, heb ik helaas gemist. Mogelijks hing de mug reeds in een spinnenrag. Bij deze kan ik je ook vertellen dat de onderste foto genomen werd met mijn vertrouwde pocketcamera (Sony RX100) en dat de bovenste één van de eerste probeersel is met een nieuwe systeemcamera (Sony a6000). Voor macro's is de bijhorende verwisselbare lens (16-50) duidelijk niet zo geschikt als de vaste Carl Zeiss-lens (10.4 - 37) van de pocketcamera. 


1 opmerking:

  1. Ik wist niet dat die schorpioenvliegen carnivoren waren; weer iets bijgeleerd

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.