20 juli 2016

fladderende jugendstil

distelvlinder op vlinderstruik
 Jammer dat ik de distelvlinders nog zo weinig zie in onze tuin. Deze morgen vond ik welgeteld één exemplaar in de vlinderstruiken. Wat ik zo bijzonder fraai vind aan de distelvlinders is de onderkant van de achtervleugels. Veel verfijnder dan de bovenzijde. Ik ben er zeker van dat iemand als Gustav Klimt, de bekende schilder van de Wiener Secession, inspiratie vond bij de figuren en het kleurenpalet op de vlindervleugels. Voor een échte Klimt heb ik geen geld maar de kleine schilderijtjes vliegen hier zo maar in 't rond, zullen we maar zeggen.

detail onderzijde distelvlinder


4 opmerkingen:

  1. Het is één van de vele uitzonderlijk mooie vlinders. Hier zitten er nu een vijftal, ik zag vandaag ook mijn eerste koninginnenpage

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's, Ludo. Hier beginnen de vlinders ook te vliegen.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.