10 april 2016

Aesculus x neglecta 'Erythroblastos'


Zonet toch even een van mijn nieuwe kastanjes gefotografeerd omdat de lage avondzon het jonge loof van de 'Erythroblastos' mooi oplichtte. De kleuren van de foto zijn waarheidsgetrouw. Boomliefhebbers kopen deze soort precies omwille van deze prachtige jonge scheuten. De A. x neglecta is een afstammeling van de Aesculus flava, de gele pavia, die ook in mijn collectie zit en vooral bejubeld wordt omwille van zijn oranje herfstverkleuring. Hij is tevens een broertje van de A. x neglecta 'Autumn Fire', mijn jubileumboom, en zoals ik eerder toonde, ook een kastanje met een betoverende vurige herfstverkleuring. 



2 opmerkingen:

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.