4 juli 2015

mijn laatste foto?


eitjes en nimfen van een wants (zonder statief)

Mijn fototoestel waarmee ik alle foto's voor deze blog neem, is in het water gevallen. Om de uitgekomen eitjes van een nimf (in de moeraszone) scherp in beeld te krijgen, had ik mijn kodak op een statief geplaatst en vervolgens dit statief in het moeras gepositioneerd, vlakbij de gele lis waarop de eitjes gelegd waren. Daar ging het mis: om een of andere reden is het toestel van het statief geraakt en met de lens naar beneden in het 10 cm diepe water gevallen. Lens troebel, LCD-scherm een groot mistgordijn en wellicht is ook de sensor nat geraakt. Na wat haardroger-werk en een nacht in een rijstkorrelbad is de lens aan de betere hand maar de foto's zijn nog steeds niet om aan te zien:



De kodak ligt momenteel terug in het rijstkorrelbad. Hopelijk -maar ik schat de kansen niet hoog in- krijg ik mijn geliefd toestel terug in topvorm. Zoniet zit er niks anders op dan het bloggen en fotograferen voor een tijd te staken. Stoemstoemstoem. 


10 opmerkingen:

  1. Dat is nu de reden waarom ik niet met statief werk. Dat kan daar gewoon afvallen! Maar wat een verlies. We weten allemaal dat het een kei-goed toestel was ( en in de handen van een kundig fotograaf). Kijk al maar uit naar een waardig vervangtoestel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oeioeioei ! ik duim een beetje tegen beter weten in toch heel hard voor je toestel !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij geeft mooie geblurde foto's ;-)
    Maar wat jammer!
    Als het niet goed komt: nieuwe kans voor een nieuw toestel...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De 'laatste foto' zal het wel nog niet zijn, hoop ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als je hem/haar al zo ver gereanimeerd krijgt dan is er toch nog hoop denk ik Ludo. Rustig verder laten uitdrogen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. toestel opengedaan (microvijzen) en de plaats van defect gelocaliseerd in flexibele printplaat die naar lcd-scherm leidt. Daar zitten nog wat ongewenste contacten door 't vocht.

      Verwijderen
  6. Oei. Het was wel een mooie foto. En de laatste heeft nu wel een flou artistique ;-).
    Veel succes met het repareren!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Omdat de nimfen op de bovenste foto naar mijn smaak niet scherp genoeg waren, was ik het statief er gaan bijhalen en daar liep het mis.

      Verwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.