14 juni 2015

de pluim


Pluimen van merels en opengereten duiven vind ik in onze tuin wel meer. Ook kadavertjes van piepjonge vogels tref ik momenteel wel eens aan. Maar deze pluim, die ik aan de composthoop vond, is iets speciaals. Mijn eerste reflex, mede door de grootte ervan, was dat het eentje van een roofvogel moet zijn. Facebookvrienden denken dat ook  en gokken (?) op de buizerd. Dat zou kunnen want behalve de sperwer en af een toe een uil, is enkel de buizerd in onze tuin actief. Deze keer heeft hij of zij dus een pluim achtergelaten. Of het echt van een buizerd is of misschien toch van een sperwer of een uil, dat laat ik over aan de kenners. Probeer het maar eens uit te vogelen!

3 opmerkingen:

  1. Op Google + zegt Koen Leysen, een van de vogeldeskundigen van Natuurpunt, dat het een veer van de bosuil is. Hij verwijst naar volgende site: http://www.michelklemann.nl/verensite. OK Koen, misschien ergens een muisje gevangen dan (composthoop - zou best kunnen).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. http://www.michelklemann.nl/verensite/strix_aluco/stala00l.jpg

      Verwijderen
  2. Het is een veer van een ransuil. Mvg

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.