1 mei 2015

Black Beauty


Nog niet zo lang geleden besliste ik om heel gericht Magnolia's aan te planten om onze ecologische tuin te verfraaien. Tja, ik weiger nu eenmaal om voorgeschreven lijstjes te volgen. Zo plaatste ik in de vernieuwde voortuin een Magnolia 'Black Beauty', die in gesloten vorm erg donker is en vervolgens roze uitloopt. Vandaag, exact een jaar na de afronding van deze werkzaamheden, zijn we erg tevreden over het resultaat. Tesamen met mannetjesvaren, Camassia, robertskruid, dove netel, paardenbloem en hondstong geeft de 'Black Beauty' een aangenaam plaatje dat zelfs mooier uitvalt dan het resultaat dat ik na slechts 1 jaar verwachtte.

Vandaag in Bokrijk schafte ik me nog 2 nieuwe Magnolia's aan met name de 'Purple Star' (selectie van De Spoelberch) en de Magnolia x brooklynensis 'Hattie Carthan', genoemd naar een erg bekende groene dame (uit Brooklyn) die alle stadstuinierders zouden moeten leren kennen. 


spin op gele Magnolia


4 opmerkingen:

  1. Wat is dat snel een schitterend stukje natuur geworden: al na een jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op twee jaar tijd zijn er wel heel wat Magnolia's aangeplant in je tuin. Maar 't zijn absoluut schone planten, En dat stukje tuin hier op de foto ziet er ook geweldig uit

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie compositie en inderdaad een schoonheid. Ik heb ook een Black beauty gezaaid, maar dat zijn courgettes :-).
    Wij waren vandaag ook in bokrijk en kwamen met een hoop tomaten,paprika en peper plantjes naar huis. En dankzij de Fruitberg zijn logje ook met een geum flames of passion. En we konden toch niet huiswaarts keren zonder een geranium. Het werd de 'lady moore'.
    Nog veel succes met de nieuwe aanwinsten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi plaatje zomet je blackbeauty...prachtig....

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.