12 april 2013

VELT-ecotuindagen 2013


Tijdens het eerste weekend van juni gaat onze tuin voor de 3de maal open in het kader van de VELT-ecotuindagen. Meer dan 100 ecologische tuiniers nodigen je dat weekend uit om hun moestuin, siertuin of boomgaard te ontdekken. Het loont echt de moeite om op pad te trekken en wij zorgen ervoor dat je in Tessenderlo hartelijk ontvangen wordt.

Onze ecologische siertuin is zowel op zaterdag als op zondag vrij toegankelijk. Inkom vragen doen we principieel niet. Kom je iets vroeger dan 10.00 uur of wil je wat langer blijven dan 18.00 uur dan is dat geen enkel probleem. Als 't moet, leggen we je zelfs te slapen. Wij zorgen ervoor dat er drank is, wil je iets eten dan neem je best je 'picknickmand' mee en zoek je een gezellig plekje uit in onze tuin. Doe alsof je thuis bent. Ook een toilet is aanwezig. Wie enkel op een composttoilet zijn gevoeg wil doen, moeten we helaas ontgoochelen.

Als je met de wagen komt, parkeer dan niet op het fietspad. Aan de overkant van de straat is normaal gezien plaats genoeg om je vierwieler veilig achter te laten. Ga zeker niet naar huis zonder langs het terras te passeren (drankje, babbeltje,...) of zonder kennis te maken. De meeste mensen van 't internet ken ik enkel van naam, dus kom even zeggen wie je bent. Ik loop meestal ergens rond in de tuin. De lelijkste van de hoop, dat ben ik.

Wie in 2010 of 2011 reeds langs is geweest, kan ik zeggen dat er ondertussen heel veel veranderd is. Zo werd er een ecoduct gebouwd, metste ik een replica-veldkapel en werd er nabij de zwemvijver een nieuw zitterras geklinkerd. De natuur heeft al die tijd ook niet stil gezeten. Heb je vragen over struiken, bloemen, bomen of mijn manier van tuinieren dan help ik je graag verder. Ik kijk al uit naar je komst. Tot dan.

Weldra kan je op de website van VELT terecht voor een overzicht en beschrijving van alle deelnemende tuinen. Heb je nog vragen, stel ze gerust via 'reacties'.


6 opmerkingen:

  1. Wat een sympathieke en gastvrije houding!
    Leuk dat je je eigen groen paradijsje wilt delen met andere liefhebbers.

    Ik wens je alvast een deugddoende en zonnige editie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dankjewel Gert, dat zonnetje, daar rekenen we ook op.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik dacht hier gisteren al een reactie te hebben achtergelaten, blijkbaar is er iets misgelopen.
    Ik wens je ook een zonnige editie (ook een beetje uit eigen belang). Tot dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je opentuindagen staan in mijn agenda genoteerd. Als de mogelijkheid zich aanbiedt, dan ben ik van de partij.
    Ik duim alvast voor veel zon.
    Eén tip: baseer je niet op de voorspellingen van het KMI. Het is hier vandaag 12 graden, zwaarbewolkt en veel wind. Hadden Deboosere en C° het niet over een zeer zomerse dag voor vandaag? Tsss.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sorry Frank, even bijstellen: het is zonnig en aangenaam warm geworden. Enkel de wind is gebleven.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je bent welkom Menck, je weet dat ik ook graag eens door jouw tuin wandel. Laat me weten als je hem openstelt.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.