14 november 2012

de suur en de schuifaf

de eik werd bevrijd van de dwarsligger

De kinderen worden groot. Schommelen of schuifaffen behoort tot de verleden tijd. De voorbije zomer heb ik het niet 1x zien gebeuren. Ergens is dat wel jammer vooral omdat die kindertijd zo snel voorbij gevlogen is. Ook het houtwerk van beide speeltoestellen heeft zijn beste tijd gehad. Hoewel geïmpregneerd zit het rot er behoorlijk in. 

De ladder van de schuifaf werd al meermaals gerenoveerd maar daar kunnen we niet bezig mee blijven. Zeker niet voor 't oog alleen. Daarom heb ik gisteren de knoop doorgehakt en werden de suur (streektaal voor schommel), de hangstok en de schuifaf gedemonteerd. Dit lijkt banaal maar feitelijk werd er een heus tijdperk afgesloten. 

Enkel de trampoline blijft nu op de speelweide nog overeind. Voor de rest is het er maar kaaltjes, daar onder de drie eiken. Er kunnen nu weeral nieuwe plannen worden uitgebroed. Die van ons heeft al laten horen dat het er in de zomer heerlijk vertoeven is, onder de deugddoende schaduw. Ze zou er graag 2 dekchairs, of hoe noemen ze die dingen, placeren. Ik bedenk wel iets.

de schuifaf


5 opmerkingen:

  1. Ik ben er ook over aan het denken om onze schommel af te breken, maar zoals je zegt; het luidt het einde van een tijdperk (sinds 2006) in. En ik kan dat nog niet aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vermoed dat onze kinderen dezelfde leeftijd moeten hebben, want ook hier zijn schommel en schuifaf dit jaar ongebruikt gebleven. De schuifaf wordt zelfs al ontoegankelijk gemaakt door de Bosrank en de Hop. ... En ik heb ook al aan het denken geweest het geheel weg te nemen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had een 'kamp' voorzien in de tuin voor de kinderen, maar ze zijn er duidelijk niet meer in geïnteresserd. Dus wordt het in de toekomst een )onderdeel van) de moestuin...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik heb vorig jaar nog een zandbak gemaakt op vraag van. Er werd op een jaar tijd toch zo'n 2 x in gespeeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aha, "schuifaf" is een glijbaan. Mooi woord.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.