12 september 2012

nog dagen zoet

beeld na dag 1, de rechter achterhoek is doornat.

Het jaar loopbaanonderbreking verloopt wat anders dan ik gedroomd had. Het ziet er naar uit dat het een jaar van klussen en renovatie wordt. Na 20 jaar in ons huis gewoond te hebben, blijkt het een en 't ander toch aan vernieuwing toe. Hoogste prioriteit: onze intensief gebruikte douche. Met al dat vrouwvolk in huis ook!

Zowel in de garage als in het toilet merkten we natte muren op. Beide ruimtes hebben 1 ding gemeen: ze grenzen aan de douche. Het opnieuw afkitten met sanitaire silicone bracht geen soelaas dus zat er niks anders op dan de oorzaak mit Gründlichkeit aan te pakken. Douchedeur eruit, kraan afgekoppeld, douchebak eruit, tegels eraf (sommige zaten wel erg los), kalkbezetting eraf en toen werd duidelijk dat de rechterachterhoek zeiknat was. Nogal wiedes dat de achterkanten niet droog konden blijven.

Dus de komende dagen weet ik wat doen. De muren worden aan de douchekant waterdicht gemaakt, er komt een nieuwe douchebak en glazen deur en de muren worden in 'freestyle' betegeld. Tevens moet ik voor  een betere luchtcirculatie zorgen door een gat  te kappen. En als dit renovatieproject volledig achter de rug is dan .... .

Oneindig. Ken je dat?

9 opmerkingen:

  1. oh, ge moet u niet haasten. Je hebt nog een heel jaar en als je het lang genoeg laat aanslepen werkt het je vrouwvolk zodanig op de heupen dat heel de ploeg van 'help mijn man is een klusser' een handje komt toesteken :-) Strategisch tewerk gaan Ludo!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben benieuwd naar resultaat. Zeker het 'freestyle' betegelen werkt aanstekelijk op de nieuwsgierigheid.
    Jos

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ... dan hebt ge nog een kapelleke te metsen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geluk: een sabbatical!
    Misschien kan je het het nuttige afwisselen met het aangename, en binnen met buiten: het kapelleke wacht...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. zonet een douchebak en deur gekocht maar zit 'in bestelling'. Speciale vezeldoek om de muren waterdicht te maken (zgn. Kerdi) ook aangekocht maar 't is de 1x dat ik dit gebruik dus nog uitzoeken hoe.... ondertussen kunnen de natte muren goed uitdrogen, = startvoorwaarde.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zou je toch maar niet eerst dat kapelletje metselen en bidden dat alles goed komt?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @menck: dat kapelletje moet nog wat 'rijpen' in mijn kop en de stenen die ik zoek vind ik voorlopig nergens (ik had graag de echte Klinkaert). Streefdoel inwijding 1 mei 2013.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @ Ludo
    Ik weet dat ze Klinkaerts verkopen bij Desimpel, maar ik weet niet of er een filiaal in jouw buurt is.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @menck: ik zal ze bestellen bij firma bouwmaterialen, deze komt regelmatig bij Desimpel. Thx

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.